Методика
«Інтелектуальна лабільність»,
або
Вміння переключатися
Методика використовується з метою
вивчення інтелектуальних здібностей учня, вміння переходити від розв’язання
одних задач до виконання інших, не допускаючи при цьому помилок.
Інструкція. «Перед тобою таблиця і з 42
кліток, не завжди з послідовною нумерацією, у них розташовані різні геометричні
фігури, знаки, цифри й літери. Твоє
завдання: якнайшвидше виконувати дії під диктовку у названих мною номерах квадратів. До
виконання переходь тільки після того, як ти запам’ятав завдання й виконав його
візуально. Будь уважним! Завдання зачитується один раз. На виконання кожного
завдання дається 5 секунд»
Тестовий
матеріал.
1.
Квадрат 1. Напишіть першу літеру імені Сергій і останню літеру першого
місяця року.
2.
Квадрат 4. Напишіть слово ПАР так, щоб будь-яка одна літера була написана в
трикутнику.
3.
Квадрат 5. Розділіть чотирикутник двома вертикальними і двома
горизонтальними лініями.
4.
Квадрат 6. Проведіть лінію від першого кола до четвертого так, щоб вона
проходила під колом 2 і над колом 3.
5.
Квадрат 7. Поставте плюс у трикутник, а цифру 1 у те місце, де трикутник і
прямокутник мають спільну площу.
6.
Квадрат 8. Розділіть друге коло на три, а четверте на дві частини.
7.
Квадрат 10. Якщо сьогодні не середа, то напишіть останню літеру Вашого
імені.
8.
Квадрат 12. Поставте в перший прямокутник плюс, третій закресліть, у шостий
поставте 0.
9.
Квадрат 13. 3’єднайте точки прямої лінії та поставте плюс у меншому трикутнику.
10. Квадрат 15. Обведіть кружечком одну
приголосну літеру і закресліть голосні.
11. Квадрат 17. Продовжте бічні сторони трапеції
до перетину між собою і позначте точки перетину останньою літерою Вашого міста.
12. Квадрат 18. Якщо у слові «синонім» шоста літера
голосна, поставте в прямокутнику цифру 1.
13. Квадрат 19. Обведіть велике коло і поставте
плюс у менше.
14. Квадрат 20. З’єднайте між собою точки 2,4, 5
оминаючи 1 і 3.
15. Квадрат 21. Якщо два багатозначних числа
неоднакові, поставте галочку на лінії між ними.
16. Квадрат 22. Розділіть першу лінію на три
частини, другу на дві, а обидва кінці третьої з’єднайте з точкою.
17. Квадрат 23. З’єднайте нижній кінець першої
лінії з верхнім кінцем другої, з нижнім кінцем четвертої.
18. Квадрат 24. Закресліть непарні цифри й
підкресліть парні.
19. Квадрат 25. Помістіть дві фігури в коло й
відмежуйте їх вертикальною лінією.
20. Квадрат 26. Під літерою А поставте стрілку,
спрямовану вниз, під літерою В стрілку, спрямовану вгору, під літерою С -
галочку.
21. Квадрат 27. Якщо слова «дім» і «дуб» починаються
на ту саму літеру, поставте між ромбами мінус.
22. Квадрат 28. Поставте в крайній ліворуч
клітинці 0, у крайній праворуч - плюс, у середній проведіть діагональ.
23. Квадрат 29. Підкресліть знизу галочки, а в
першу галочку впишіть літеру А.
24. Квадрат 30. Якщо в слові «дарунок» третя
літера не «І», напишіть суму чисел 3 і 5.
25. Квадрат 31. У слові «салют» обведіть
кружечком приголосні літери, а в слові «дощ» закресліть голосні.
26. Квадрат 32. Якщо число 54 ділиться на 9,
опишіть коло навколо чотирикутника.
27. Квадрат 33. Проведіть лінію від цифри 1 до
цифри 7 так, щоб вона проходила під парними цифрами і над непарними.
28. Квадрат 34. Закресліть кола без цифр, кола з
цифрами підкресліть.
29. Квадрат 35. Під приголосними літерами
поставте стрілку, спрямовану вниз, а під голосними - стрілку, спрямовану
ліворуч.
30. Квадрат 36. Напишіть слово «мир» так, щоб
перша літера була написана в колі, а друга - у прямокутнику.
31. Квадрат 37. Укажіть стрілками напрямок
горизонтальних ліній праворуч, а вертикальних - угору.
32. Квадрат 39. Розділіть другу лінію навпіл і
з’єднайте обидва кінці першої лінії з середньою другої.
33. Квадрат 40. Відокремте вертикальними лініями
непарні цифри від парних.
34. Квадрат 41. Над лінією поставте стрілку,
спрямовану вгору, а під лінією — стрілку, спрямовану ліворуч.
35. Квадрат 42. Помістіть літеру М у квадрат, К -
в коло, О - у трикутник.
36. Квадрат 43. Суму чисел 5 і 2 напишіть у
прямокутнику, а різницю цих чисел - у ромбі.
37. Квадрат 44. Закресліть цифри, що діляться на
3 і підкресліть інші.
38. Квадрат 45. Поставте галочку тільки в коло, а
цифру 3 - тільки в прямокутник.
39. Квадрат 46. Підкресліть літери і обведіть
колами парні цифри.
40. Квадрат 47. Поставте непарні цифри у
квадратні дужки, а парні – у круглі.
Обробка
і аналіз результатів.
Обробка
проводиться за кількістю помилок. Помилкою вважається і пропущене завдання.
Норми виконання:
-
0 – 4 помилок – висока лабільність, чудова здатність до навчання;
-
5 – 9 помилок – середня лабільність;
- 10 – 14 помилок – низька лабільність,
складності в перенавчанні;
- 15 і більше помилок – мало успішний в будь-якій
діяльності.
-
Інтелектуальна мозаїка

Інструкція.
«Тобі потрібно знайти невідомі слова, числа, літери, малюнки, яких не вистачає
в загальному малюнку».
Для
виконання більшості завдань використовується спільний підхід – аналогія.

Обробка і аналіз
отриманих результатів.
Ключ до тесту
1.
/ (забрати вертикальні
рисочки).
2.
Я (слово ЛЕВ
складається з даних літер. Літера Я - зайва).
3.
КІТ.
4.
«Один - чотири».
5.
♥.
6.
Р К.
7.
СІК.
8.
САД (виключити літеру
У, а з літер, які залишилися скласти слово).
9.
Одне сонечко.
10.
К М.
11.
Б.
12.
А.
Оцінюється кількість правильно виконаних завдань.
Високий рівень інтелекту – 10 - 12
виконаних завдань;
Вище середнього – 8 – 9 виконаних
завдань.
Середній рівень інтелекту – 6 -7
виконаних завдань.
Нижче середнього – 4 – 5 виконаних
завдань
Низький рівень інтелекту – 3 і
менше виконаних завдань
Немає коментарів:
Дописати коментар